Vilkår

Anvendelse
Disse alminnelige salgsbetingelsene får anvendelse på alt salg fra nettbutikken til Loe Elektro Kompetanse AS, så lenge ikke annet er skriftlig avtalt mellom partene før vareleveransen finner sted

Priser
Alle priser som er oppført er ekslusive mva, husk at ved private bestillinger kommer mva i tillegg til priser oppgitt  i nettbutikken.
Det tas forbehold om prisendringer i forhold til de priser som er oppgitt i brosjyrer, informasjonsmateriell m.m.. Særlig gjelder dette prisendringer som følge av at myndighetene endrer avgifter og skatter eller hvis innkjøpsbetingelsene våre endres vesentlig pga endrede råvarepriser, valutaendringer og lignende
I tillegg til kjøpesummen kommer et administrasjon og ekspedisjonsgebyr på kr 59,-, bestillinger over kr.2500 belastes ikke med administrasjon og ekspedisjongebyr
Varene sendes normalt med posten og porto legges til på fakturaen iht Postens takster. Nettbutikken kan fritt velge å benytte annen transportør når dette er formålstjenlig.

Bestilling/Ordrebekreftelse
Vi aksepterer kun bestilling fra myndige personer, organisjasjonsnummer ved firmabestillinger, E-post, firmanavn eller privatperson navn ved private bestillinger, tlf og kontaktperson må fylles ut på bestillingsskjemaet ved bestilling i nettbutikken  på internett: Bindende kjøpsavtale foreligger når bestillingen er bekreftet på butikkens ordreside. Alle bestillinger ordrebekreftes via e-post på bestillingsskjemaknappen.

Betaling
Når bestillingen er behandlet vil nettbutikken sende deg  faktura hvor summen du skal betale kjøpesummen nettbuttikken sitt kontonummer fremgår på fakturaen. For private nettkjøp fra oss sendes varer alltid i opkrav slik at du som er privat person må betale ved avhenting av varer på ditt postkontor. Dersom varen ikke blir hentet av deg og må sendes oss i retur blir du ansvarlig for å betale frakten i forhold til postens avregninger på retur av varen / varene.

Levering
Bestilte varer mottar dere / du i posten normalt  mindre enn en uke etter at vi har mottatt bestillingen. Av og til kan en vare være midlertidig utsolgt eller leveringstid. Du vil i slike tilfeller får beskjed hvor lang tid det vil ta før varen kommer til deg og man kan også da velge om du ønsker å opprettholde bestillingen. Hvis bestillingen må deles opp pga at deler av bestillingen ikke er på lager, vil dette skje uten ekstra omkostninger for deg. Dersom varen ikke hentes på Posten innen to uker, returneres den til nettbutikken. Ved uavhentede varer må du dekke kostnadene ved frakten.

Reklamasjon
Ved salg til forbrukere:
Ved reklamasjoner på grunn av feil ved varen gis det full reklamasjonsrett etter kjøpsloven for alle produkter. Kjøper plikter å reklamere på feil straks varene er pakket ut og sjekket når de mottas, feil som åpenbart var fra starten av kan likevel reklameres på senere innen rimelig tid
Eventuelle garantier fra leverandører kommer i tillegg og ikke i stedet for din reklamasjonsrett etter kjøpsloven
Ved salg til andre enn forbrukere næringskunder, virksomheter etc.:
Etter mottakelse av varene skal kunden omgående undersøke disse. Dersom feil eller mangler oppdages, skal kjøper umiddelbart og senest 8 dager etter varens mottakelse, reklameres skriftligEnhver reklamasjon må i seneste fall være fremsatt senest 12 måneder fra levering. Nettbutikken Loe Elektro Kompetanse AS er uten ansvar for eventuelle mangler som det reklameres for etter utløpet av ovennevnte frister

Feil leverte eller bortkomne varer 
Hvis en vare er feil levert, kan denne returneres uten omkostninger for deg. I slike tilfeller ta kontakt med ordrekontoret på telefon 95 20 40 81 for å avtale hvordan dette praktisk kan gjennomføres
Varer som kommer bort under forsendelsen fra AEK Nettbutikken, etterlyses gjennom Posten/transportøren. Kommer disse ikke til rette, vil varen bli erstattet. Nettbutikken til  AEK AS ordrekontor vil være behjelpelig i slike tilfeller

Kvalitet
Vi arbeider kontinuerlig med å holde god kvalitet på vårt varesortiment. Derfor gjennomgår hvert produkt en omfattende kvalitetsvurdering før det blir godkjent for salg gjennom nettbutikken. Skulle det vise seg at et produkt som du har kjøpt, ikke holder tilfredsstillende kvalitet i forhold til ditt bruksområde, vil vi gjerne ha en tilbakemelding om dette slik at vi eventuelt kan hjelpe deg til et bedre valg.

Angrerett
Ved salg til forbrukere gis det 14 dagers returrett etter angrerettloven på kjøp i butikken. Ved eventuell retur benytt fortrinnsvis original emballasje, da kjøper har risikoen for skader under transport som skyldes mangelfull emballasje. Kjøper betaler returfrakt.
Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i tilnærmet samme stand og mengde, og beskadigelsen eller forringelsen skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side eller hvor selve leveringen har medført at varen ikke kan leveres tilbake
Ved retur av varer på grunn av feilsendinger, eller retur etter angrerettloven ber vi om at angrerettskjemaet som ligger ved pakken benyttes, da dette vil sikre at returen og eventuell tilbakebetaling går så raskt som mulig. Varen må være mottatt av oss før kjøpesummen tilbakeføres. Send aldri varer i retur i postoppkrav. Husk også å oppgi ditt bankkontonummer hvis du ønsker pengene som du har betalt for varen utbetalt til konto

Kredittvurdering
Loe Elektro Kompetanse AS forbeholder seg retten til å innhente kredittvurderinger på kundene

Personopplysninger
Vi innhenter kun nødvendig informasjon for å kunne gjennomføre din bestilling hos oss. Personopplysninger overleveres ikke eller selges til tredjepart utenfor nettbutikken.

Tvister
Tvister som måtte oppstå i tilfelle uenighet om bestemmelser eller betingelser hører inn under de ordinære domstoler.

Angrerett
Etter forbruksloven har kundene i Nettbutikken rett til angrerett. For å benytte deg av denne angreretten ta kontakt med oss ved hendvendelse på post@loe-elektro.no så sender vi deg angrerett skjema om du ikke er fornøyd med nettbutikkens tilsendte produkt.